Als je dan toch vlekken hebt van zonnecreme op je kledij, hoe krijg je die er dan uit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.4K

Antwoorden (2)

Vlekken van zonnebrandcreme zijn te verwijderen door de vlek te deppen met wasbenzine. Spoel de stof hierna goed uit en was deze vervolgens in een sopje.

Weken in een sopje met groene zeep en warm water, schijnt ook te helpen, behandel de vlek na het weken daarna met een borsteltje, de vlek is dan al grotendeels weg, het kledingstuk daarna wassen, dan is als het goed is de vlek ook weg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zonnenbrandolievlekken.

Je kleding of badgoed in de week zetten met een biologisch inweekmiddel. Daarna wassen als gebruikelijk.

Toegevoegd na 28 minuten:
Je kunt hier ook ossengalzeep voor gebruiken.

Vlekken verwijderen met ossengalzeep.

Vlekken op plantaardige basis kunnen worden verwijderd met ossengalzeep. De gal breekt vetten af. Ossengalzeep kan worden gebruikt bij: vetvlekken veroorzaakt door voedingsmiddelen, wijn, fruit, bloed, ei, melk, gras en deodorantvlekken. Ossengal is een natuurlijk product en dus 100 procent biologisch afbreekbaar. Het middel is verkrijgbaar als stick, blok of in vloeibare vorm. Met de stick en het blok kunnen vlekken worden ingesmeerd. De vloeibare ossengal kan op de vlek worden gebruikt of in het wasmiddelbakje worden gedaan. Wrijf de ossengal over de vlek en was het wasgoed meteen (ingedroogde ossengal kan kleuren laten verbleken) op 30 of 40 graden. Het wasgoed mag niet te warm worden gewassen omdat ossengal boven de 50 graden zijn werking verliest.